Discussie-sessie Initiatief Rood-Groen

11 april 2018

Op Woensdag 9 mei organiseert de WBS discussiegroep over duurzaamheid een discussie-sessie over hoe we de rode agenda van de PvdA groener kunnen maken, initiatief “Rood-groen”. Het doel van dit initiatief: duurzaamheid erkend als fundamenteel onderdeel van de sociaal-democratie in het volgende verkiezingsprogramma.

De afgelopen gemeenteraadsverkiezingen hebben twee dingen duidelijk gemaakt: De PvdA heeft het vertrouwen van de kiezer nog niet terug, en steeds meer Nederlanders hebben behoefte aan een duurzaam verhaal. Hoewel dat eerste punt voor ons, PvdA-leden, wellicht een teleurstelling is, is het hoopvol om te zien dat steeds meer mensen zich bewust worden van de invloed van onze maatschappij op onze omgeving en dat vertalen in een groene stem.

PvdA Duurzaam werkt al hard aan het bewerkstelligen van concrete groene wetsvoorstellen. Ook de WBS discussiegroep over duurzaamheid heeft niet stil gezeten, o.a. met de publicatie van het boek “Rood-groene politiek voor de 21e eeuw” vorig jaar (http://www.vangennep-boeken.nl/boek_detail.php?id=514). Daarnaast zijn er nog verschillende andere initiatieven op het gebied van duurzaamheid binnen de PvdA; het is tijd om de krachten te bundelen!

De ambitie van dit initiatief ligt hoog en is concreet: Duurzaamheid erkend als kernthema, te relateren aan andere kernthema’s van de PvdA, zoals werkgelegenheid, onderwijs, armoedebestrijding, en gezondheidszorg. Deze eerste discussie-avond is bedoeld om een koers te bepalen. Denk mee en doe mee.

Wanneer: Woensdag 9 mei 19.30 – 22.00

Waar: Kargadoor Grote Zaal Oudegracht 36 3511 AP Utrecht

Meld je aan via de volgende link aan, zodat wij in kunnen schatten hoeveel mensen er komen: https://tinyurl.com/ycjlso69

Waar ben je naar op zoek?