PvdA Congres 11 juni

26 april 2022

Op 11 juni is er weer een PvdA congres, zie alle info hier PvdA-Congres op 11 juni 2022 – PvdA.

Vanaf nu is het weer mogelijk voor iedereen die lid is van de PvdA om moties in te dienen in de ledenkamer, iedere motie die voor 7 mei 100 steunbetuigingen krijgt wordt in de stemkamer geplaatst, alle moties die daar meer voor dan tegen stemmen krijgen worden op het congres behandeld.

Die dus snel je moties in en deel je steun betuigingen uit!

In het verleden stelde PvdA Duurzaam zelf ook inhoudelijke moties op over duurzaamheid. Over onderwerpen die actueel waren of waar PvdA Duurzaam net verdiepende notities en bijeenkomsten over had georganiseerd. Het bestuur denkt echter dat dit niet zo goed bij onze rol als netwerk past, want met het netwerk willen we juist het debat en het gesprek over duurzaamheid bevorderen, alle ideeën en gedachten podium geven. Met moties ga je daarin dan keuzes maken wat goed en fout is, en wat de praktijk leert is dat we ons vooral met de complexe vraagstukken bezighouden en daar is zelden consensus over. We zouden dan per definitie steeds een deel van onze leden niet vertegenwoordigen en van ons vervreemden, wat haaks staat op debat en gesprek willen faciliteren.

We juichen het natuurlijk wel toe als andere op persoonlijke titel moties maken, indienen en daar het gesprek over aangaan. Laat het ons weten als je dat doet dan kunnen wij helpen ze onder de aandacht te brengen bij de PvdA Duurzaam leden.

• 7 mei 2022. Sluiting Ledenkamer
  • 19 mei t/m 26 mei 2022. Stemlokaal is geopend.
  • 27 mei t/m 6 juni 2022 (10:00). Ledenkamer is geopend voor actuele moties.
  • 8 juni t/m 10 juni 2022 (10:00). Stemlokaal is geopend voor actuele moties.
  • 9 juni. De stemcodes voor het congres worden verstuurd.